Opmærksomhedsforstyrrelser

Træn din hjerne.

Har du et barn der kæmper i skolen med opmærksomhedsforstyrrelser, har dit barn svært ved at koncentrere sig og syntes det at gå i skolen er lidt svært? 
Vil dit barn blive bedre til at

  • Koncentrere sig

  • Få større udholdenhed

  • Få indlæringsmotoren op i gear

  • Få mere overskud i hverdagen

  • Forbedre indlæringsevnen

  • Øge selvværdet

  • Forbedre færdigheder indenfor læsning

Interesseret?

Gitte Nygaard kommer gerne hjem til jer og tager en snak om hvad hun kan tilbyde og fortæller om hvad hjernetræning kan have af gavnlig effekt.

Gitte har gennem mange år trænet børn med indlæringsvanskeligheder i form af balancetræning, træning af muskel ledssans, hjernetræning og træning af musklerne i det visuelle system.

Gennem sjove kropsøvelser skaber man flere forbindelser i hjernen også kaldet synapser og jo større netværk af synapser man har, jo mere sund, effektiv og aktiv hjerne får man. Man udvikler hjernen, når den bliver udsat for noget nyt og det er i denne proces, at forbindelserne i hjernen bliver skabt.

Metoden er funderet i et tysk træningskoncept, Life Kinetik, udviklet af Horst Lutz.

Testimonials

Silas12 år
Læs mere
Silas er efter 12 ugers træning blevet bedre til at koncentrere sig. Han har fået mere overskud i hverdagen og kommer ikke så ofte i konflikt mere, både hjemme og i skolen. Han har fået mere ro over sig og hans udholdenhed i skolen er forbedret.
Christian10 år
Læs mere
Efter 12 ugers træning har Christian har fået en større tro på sig selv og sine evne i skolen. Han går nu positivt ind i opgaverne som umiddelbart syntes svære. Han har forbedret sin evne til at koncentrere sig og bliver ikke distraheret så let som tidligere. Han har forbedret sit selvværd og fået en vigtig følelse af at ”man dur til noget.
Villads15 år
Læs mere
Villads er 15 år og har været igennem et forløb hos mig på 12 uger. Han fortæller, at han er blevet bedre til at koncentrere sig i skolen. Han kommer nu hurtigere i gang med opgaverne og han formår at være mere fokuseret og blive i opgaven, selvom der er larm i klasserummet. Han bliver færdig med de tests han udsættes for i skolen. F.eks. den årlige matematiktest, som han ikke nåede at blive færdig med sidste år, den lykkedes han med nu med indenfor tidsgrænsen og med et godt resultat. Han læser hurtigere og laver ikke så mange læsefejl. En sjov oplevelse er, at han pludselig kan læse en tekst op på engelske og samtidig oversætte til dansk, hvilket han ellers har haft svært ved ift. at skulle mestre at holde styr på flere ting af gangen. En sidegevinst som hans mor fortæller er, at Villads har fået mere selvtillid. Han tror mere på sig selv og tør springe ud i ting, han ikke gjorde før. Han har fået en følelse af at han duer til noget og er blevet mere bevidst om egne evner og tror på dem.
Tidligere
Næste